iLubat

Icoon batterijopslag

FAQ video

Vraag en antwoord

1) Het vierkante LED lampje op de voorkant van de iLubat kleurt blauw en gaat zachtjes aan en uit. Wat nu?

Er is geen probleem met de iLubat. Deze werkt naar behoren.

Bekijk bovenstaande video’s voor een demonstatie van de verschillende LED-statussen van de iLubat.

2) Het vierkante LED lampje op de voorkant van de iLubat kleurt blauw maar knippert soms geel. Wat nu?

De iLubat werkt, maar er is geen WiFi-verbinding. Controleer of de router correct werkt. Indien deze correct werkt, kan u zelf de WiFi configuratie instellen. Gebruik hiervoor het stappenplan van paragraaf 8.3 uit de iLubat handleiding.

Indien u problemen ondervindt bij de configuratie van de WiFi van uw iLubat, contacteert u best rechtstreeks onze after sales afdeling via aftersales@futech.be of +32(0) 13 22 02 50.

Bekijk bovenstaande video’s voor een demonstatie van de verschillende LED-statussen van de iLubat.

3) Het vierkante LED lampje op de voorkant van de iLubat kleurt groen. Wat nu?

De iLubat is aan het opladen en werkt naar behoren.

Bekijk bovenstaande video’s voor een demonstatie van de verschillende LED-statussen van de iLubat.

4) Het grote vierkante LED lampje op de voorkant van de iLubat kleurt paars. Wat nu?

De iLubat is aan het ontladen (energie afgeven aan de huishoudtoestellen) en werkt naar behoren.

Bekijk bovenstaande video’s voor een demonstatie van de verschillende LED-statussen van de iLubat.

5) Het vierkante LED lampje op de voorkant van de iLubat knippert rood. Wat nu?

Er is mogelijks sprake van een probleem. Ontkoppel de stekker van de iLubat gedurende zo’n 30 seconden van het stopcontact en steek deze nadien opnieuw in.

Bekijk bovenstaande video’s voor een demonstatie van de verschillende LED-statussen van de iLubat.

6) Het vierkante LED lampje op de voorkant van de iLubat kleurt of knippert langzaam cyaan (blauw). Wat nu?

De iLubat ondergaat een update. Gelieve tijdens deze status NOOIT de iLubat te ontkoppelen van het stopcontact!

Bekijk bovenstaande video’s voor een demonstatie van de verschillende LED-statussen van de iLubat.

7) Ik heb het vierkante LED lampje op de voorkant van de iLubat nog nooit groen zien kleuren. Betekent dit dat mijn iLubat nooit oplaadt?

De iLubat laadt enkel op wanneer uw zonnepanelen meer energie produceren dan uw omvormer op dat moment kan verwerken.

Indien u eraan twijfelt of uw iLubat op deze momenten wel degelijk oplaadt, neemt u best contact op met de aftersales afdeling van Futech via aftersales@futech.be Zij helpen u graag verder.

8) Ik heb het vierkante LED lampje op de voorkant van de iLubat nog nooit paars zien kleuren. Betekent dit dat mijn iLubat nooit ontlaadt? 

De iLubat bepaalt zelf, in functie van de meest optimale omstandigheden, wanneer het moment om te ontladen is aangebroken. De ontlading gebeurt steeds na zonsondergang (gelijkstroom-wisselstroomomzetter inactief). Op aanvraag kan ingesteld worden de iLubat te ontladen na een bepaald uur.

Indien u over een Smappee energiemonitor beschikt, kan u zelf nagaan wanneer uw iLubat heeft ontladen.

Log hiervoor met de logingegevens, die u ook gebruikt voor de Smappee app, in op https://dashboard.smappee.net/login

Selecteer vervolgens de maandwaarden bij ‘Electricity/Period’ en kies als Interval de 5 minuten waarden.

Vervolgens verschijnt een gelijkaardige grafiek als in onderstaande figuur wordt getoond. Het groene plateau van productie waar de rode pijl naar wijst tijdens de avonduren, duidt op het ontladen van de iLubat.

ontladen iLubat

Indien u eraan twijfelt of uw iLubat wel degelijk ontlaadt, neemt u best contact op met de aftersales afdeling van Futech via aftersales@futech.be Zij helpen u graag verder.

8) De iLubat zou in mijn garage moeten geplaatst worden, waar de temperatuur tijdens de wintermaanden wel eens onder nul durft te gaan. Is dit een probleem?

In principe is het geen probleem om de iLubat te plaatsen in een koude omgeving. Wel is het belangrijk dat de iLubat niet in een vochtige omgeving geplaatst wordt.